A4 Polska

A4 Polska quote
Bez kategorii

Sprzęt biurowy – jak na nim zaoszczędzić?

Zakup sprzętu biurowego, drukarek, kserokopiarek czy urządzeń wielofunkcyjnych to spory wydatek, zwłaszcza dla początkującej firmy. Istnieją jednak skuteczne sposoby na obniżenie tego typu kosztów. Ważny jest również sposób użytkowania urządzeń, który potrafi znacznie ograniczyć codzienne wydatki.

Jakość jest najważniejsza

Jeśli decydujemy się na zakup nowego sprzętu, należy zwrócić baczną uwagę na jego jakość. Nie wolno na niej oszczędzać, bo w przyszłości zemści się to na nas częstymi serwisami, licznymi awariami lub wysokimi kosztami eksploatacji. Dlatego ważne jest, by wybrać wysokiej klasy sprzęt do biura cechujący się bezawaryjnością i długoletnią trwałością.

Zakup używanego sprzętu

Jednak zaczynając prowadzenie biura, nie musimy od razu sięgać po nowe drukarki i kserokopiarki. Zdecydowanie tańszym rozwiązaniem będzie wybór sprzętu poleasingowego, który często jest w 100% sprawny, a kosztuje zdecydowanie mniej. Warto również zainteresować się ofertami na giełdach internetowych, w serwisach ogłoszeń oraz sprawdzić aukcje komornicze. Na tych ostatnich można znaleźć urządzenia w bardzo dobrym stanie nawet za połowę ceny.

Dzierżawa sprzętu biurowego

Dobrym rozwiązaniem jest również dzierżawa sprzętu biurowego. Decydując się na ten sposób, płacimy miesięczny abonament obejmujący korzystanie z urządzeń i serwis. Jest to idealny pomysł dla osób, które nie dysponują wysokimi kwotami na zakup urządzeń. Decydując się na dzierżawę, warto wybrać solidną firmę, która oferuje kompleksowe usługi obejmujące nie tylko wypożyczenie urządzeń, ale też ich darmowe naprawy i dostarczenie materiałów eksploatacyjnych. To wszystko znajdziecie w A4 Polska.

Optymalizacja wydruku

Oszczędzić można nie tylko na zakupie lub dzierżawie urządzeń biurowych, ale także na ich użytkowaniu. W tym celu warto zapoznać się z zasadami optymalnego gospodarowania materiałami biurowymi. podstawą powinna być tutaj oszczędność papieru. Poleca się korzystanie z modułu dupleks, czyli automatycznego wydruku dwustronnego. By zaoszczędzić na tuszu, dobrze jest zrezygnować z całkowicie czarnych wydruków i wybrać ciemniejszy odcień szarości.

Systemy workflow i zarządzania drukiem

Warto rozważyć także wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów, który sprawi, że drukowane będą tylko najbardziej potrzebne papiery. Dobrym pomysłem jest także wdrożenie profesjonalnych systemów workflow i zarządzania drukiem, które w znacznym stopniu pozwalają zoptymalizować pracę w biurze, łącznie z obiegiem dokumentów. A4 Polska z przyjemnością przygotuje dla was zindywidualizowaną ofertę, dzięki której pozbędziecie się zbędnych kosztów.

Leave A Comment